Kamis, 15 Juni 2017

Resepi pisang vegan memupuk puding roti

Pisang Vegan Foster Pudding Roti ini menggabungkan pisang, rum dan roti brioche. Ia berfungsi hebat untuk sarapan atau untuk pencuci mulut, atau sebagai pencuci mulut untuk sarapan pagi.

Saya akan membuat pagi hari Ahad yang sunnier dengan Puding Roti Pisang Vegan ini.

Ia sangat lazat, ia akan membuat anda mahu menjilat setiap serbuk terakhir dari mangkuk, dan dari hidangan penaik. Kerana itu benar-benar, citarasa jujur ​​seperti surga. Atau setidaknya sekepingnya.

Saya menggunakan Brioche Minyak Zaitun Vegan saya untuk membuat Puding Pisang Vegan Vegan ini dan ia benar-benar roti yang sempurna untuknya. Tetapi jika anda ingin membuat hidangan ini lebih rendah lemak, atau bebas lemak - kerana tidak ada lemak tambahan di dalamnya selain dari apa yang ada dalam brioche, sungguh - anda boleh menggunakan sebarang roti lembut. Roti Wholegrain atau roti gluten juga akan berfungsi dengan baik. Roti seharian adalah yang terbaik.



Saya membuat sarapan pagi pada hari Sabtu pagi dan walaupun ia dapat dengan mudah melayani enam hingga lapan orang, hampir habis ketika kami bertiga - Desi, Jay dan saya - telah dilakukan dengannya. Bagi Jay dan Desi, dua orang pemastautin saya, saya berkhidmat dengan ini dengan ais krim vanila, kerana itu menjadikannya lebih lazat. Dan walaupun hukuman itu tidak masuk akal, percayalah, puding ini sama sekali tidak akan.

Apa yang saya sangat sukakan tentang Pisang Vegan Puding Vegan ini adalah bahawa anda boleh membuatnya dengan apa yang anda mungkin sudah ada di dapur anda: roti dan pisang. Adakah rumah di mana kedua-dua mereka bukan ruji? Terdapat rum dalam resipi ini, kerana ia adalah riff pada pencuci mulut Bananas Foster, dan saya tidak keberatan memakannya kepada Jay kerana alkohol memasak keluar hanya rasa yang besar di belakang, tetapi jika anda tidak suka, anda boleh meninggalkan Ia keluar.

Ini telah menjadi hujung minggu yang sibuk untuk kita jadi saya akan mengatakan au revoir sekarang. Harap anda menikmati hujung minggu!

Sekarang, resipi Vegan Bananas Foster Pudding.

Bahan-bahan:
  • 6 cawan brioche cubed (menggunakan resipi vegan saya - disambungkan dalam nota resipi - atau roti penyimpanan apa-apa jenis. Roti lembut adalah lebih baik dalam hal ini) (Kira-kira 1/2 roti)
  • 3 cawan susu tidak boleh dimakan susu vanila
  • 3 sudu besar tepung jagung
  • 1/4 cawan gula perang
  • 1 sudu besar rum
  • 5 pisang, potong duit syiling
Untuk sos pilihan:
  • 1 cawan vanilla berperisa tanpa susu tenusu
  • 1 sudu besar rum
  • 2 sudu besar gula perang
  • 1 sudu teh jagung
Arahan:
  1. Panaskan ketuhar hingga 350 darjah.
  2. Pukul bersama susu, gula, rum dan jagung dalam mangkuk besar.
  3. Tambah kubus roti dan gaul rata. Tetapkan roti ke dalam rendam.
  4. Sediakan hidangan penaik besar dengan menyembur dengan semburan masak.
  5. Susun separuh pisang di bahagian bawah hidangan pembakar. Campurkan separuh campuran roti. Kemudian lapisan pada pisang yang tinggal, dan tambahkan baki roti di atas.
  6. Bakar dalam ketuhar yang telah dipanaskan selama 35 minit atau sehingga puding telah menebal. Hidupkan broiler dan biarkan roti coklat sedikit di atas, selama 3-4 minit lagi. Perhatikan mata puding sementara fungsi broil dihidupkan kerana anda tidak mahu terlalu coklat.
  7. Sediakan sos ram pilihan:
  8. Campurkan semua bahan dalam periuk kecil. Bawa hingga mendidih, panci terus. Matikan panas apabila sos mula menebal.
  9. Tuangkan sos di atas puding dan berkhidmat dengan ais krim atau dengan sendirinya.
Nota Resipi
  • Berikut adalah resipi untuk Brioche Minyak Zaitun Vegan saya dengan Aquafaba. Bekerja dengan sempurna dalam puding ini.

Share this

0 Comment to "Resepi pisang vegan memupuk puding roti"

Posting Komentar