Kamis, 15 Juni 2017

Resepi muffin jagung manis dengan jagung segar

Dengan petunjuk bijak bijak dan jalapeno, dan manisnya jagung segar dalam setiap gigitan, Muffin Cornmeal Savoural ini dengan Jagung Segar adalah sarapan pagi atau makanan tengah hari yang sempurna. Vegan, wholegrain, dan tanpa soya.

Saya seorang yang gurih. Beri saya pilihan antara manis dan gurih, dan gurih akan menang setiap kali. Saya lebih suka mengunyah kentang goreng daripada ais krim. Saya lebih suka makan keropok dan bukan biskut. Dan jika saya terpaksa memilih antara kentang goreng dan cawan coklat, kenapa cip akan menang. Tangan ke bawah.



Saya mendapatnya dari ibu saya. Dan jika anda mempunyai seorang ibu yang menikmati hidangan yang lebih manis daripada rasa manis, rasa apa yang akan menjadi sarapan pagi atau sarapan pagi yang sempurna untuk membuatnya untuk Hari Ibu ini? Muffins Cornmeal Mentega dengan Jagung Segar.

Untuk satu, mereka bukan hanya gurih. Mereka adalah gurih dengan dua rasa kegemaran saya: sage dan jalapeno lada, satu berasap dan pedas yang lain. Dan semua keistimewaan itu menjadi lebih istimewa apabila anda menggabungkannya dengan biji jagung manis.

Jagung sedang dalam musim sekarang, jadi tolong, jika boleh, gunakan segar! Tetapi jika anda tidak mahu pergi ke masalah pengupasan biji dari tongkol, anda juga boleh menggunakan beku. Pastikan anda mencairkan biji sebelum menambahkannya ke adunan.

Apa yang saya suka tentang Muffin Cornmeal Savory ini dengan Jagung Segar adalah bahawa mereka cukup serba boleh. Mereka adalah lembap, penuh dengan rasa, sempurna untuk mengambil gambar pada picnics atau potlucks, dan mereka benar-benar tidak memerlukan sebarang perhiasan semasa berkhidmat. Anda boleh menggunakan mentega vegan, jika anda benar-benar perlu, tetapi mereka benar-benar lazat tanpa.

Saya akan meninggalkan anda sekarang dengan resipi Muffin Savoury Cornmeal yang sangat istimewa ini dengan Jagung Segar. Harap anda cuba, dan nikmatilah!

Bahan-bahan:
  • 1 1/2 cawan keseluruhan tepung pastri gandum (boleh sub dengan separuh semua tujuan dan setengah gandum keseluruhan)
  • 1/2 cawan batu tanah tepung jagung
  • 1 sudu besar serbuk penaik
  • 1 sudu baking soda
  • 1 sudu garam merah jambu atau garam laut
  • 2 sudu makan rami (bukan telur flaks, hanya makanan flaks kering)
  • 1 1/4 cawan susu tanpa susu
  • 1 cawan kernel jagung segar atau beku. Jika menggunakan beku, cair sebelum digunakan.
  • 2 sudu cuka epal cuka
  • 1/2 cawan sayur-sayuran
  • 1/4 cawan tambahan minyak zaitun dara
  • 1 sudu sereh segar atau rosemary dicincang halus
  • 1 medium atau 2 lada jalapeno kecil. Dala jika anda menginginkan kurang haba. Minced.
Arahan:
  1. Panaskan oven ke 375 darjah F.
  2. Dalam mangkuk, pukul bersama tepung, tepung jagung, serbuk penaik, baking soda, garam dan makanan flaks.
  3. Dalam mangkuk yang lebih besar, campurkan susu dan cuka sari apel dan sisihkan selama beberapa minit untuk mengembang. Masukkan kernel jagung, stok sayur, minyak, bijak atau rosemary, dan lada. Campurkan dengan baik.
  4. Masukkan bahan-bahan kering ke dalam basah dan kacau sehingga semuanya dibasahi dan tidak ada garis-garis tepung kering.
  5. Sembur minyak ringan atau periuk muffin 12-cawan.
  6. Bahagikan adunan muffin ke dalam cawan periuk muffin sama. Jika bahagian atasnya sangat tidak rata, keluarkan sedikit dengan spatula.
  7. Letakkan dalam ketuhar yang telah dipanaskan dan bakar selama 20 minit atau sehingga tusuk gigi di pusat keluar bersih.
  8. Letakkan di atas rak untuk memasak, unmold mufin apabila kuali cukup sejuk untuk mengendalikan, dan berkhidmat panas atau pada suhu bilik.

Share this

0 Comment to "Resepi muffin jagung manis dengan jagung segar"

Posting Komentar